GO sērijas spēles

Reiz Square Enix Montréal kaut kādā laika posmā izlaida trīs atjautības žanra spēles, balstoties uz savu populārāko franšīžu Hitman, Tomb Raider un Deus Ex tematiku. Bija izpārdošana, un es tās vienlaikus arī nopirku. Jau iepriekš biju lasījis, ka spēles ir labas, tāpēc bez liekas domāšanas tās iegādājos.

Hitman GO

Atkal Hitman, un atkal ne īsti tāds, kādam tam būtu jābūt. Hronoloģiski šī bija pirmā GO sērijas spēle, un man ļoti gāja pie sirds, ka vizuāli tā tiek imitēta kā galda spēle – minimālisma stilā ieturēti, statiski līmeņi, un aģents un viņa pretinieki – spēles kauliņi ar tiem raksturīgām fizikālām īpašībām. Katra misija ir “iepakota” galda spēlei raksturīgā kastē.

Man jau šķiet, ka ar spēli galā tiku itin labi, jo pēc visu līmeņu pabeigšanas es biju pakustējies tikai aptuveni pusi no nepieciešamā apjoma, lai iegūtu sasniegumu par 10000 kustībām, kā arī nelabu galu biju ņēmis tikai aptuveni trešdaļu no nepieciešamā apjoma, lai iegūtu sasniegumu par 200 miršanas reizēm. OK, tas otrais rādītājs varēja būt sliktāks – ja es laicīgi sapratu, ka konkrētais mēģinājums izgāzīsies, es nekavējoties restartēju līmeni, nevis apzināti sūtīju aģentu nāvē.

Lara Croft GO

Nākamā GO sērijas spēle bija Lara Croft GO. Par laimi, Square Enix Montréal nenoslinkoja, vienkārši nomainot Hitman aģentu pret Laru Kroftu, bet gan ieviesa jaunas iespējas, piemēram, pārvietošanos pa sienām, vienlaikus joprojām saglabājot spēles pamata noteikumus. Lara Croft GO vairs nav “galda spēle” – līmeņi ir atbrīvojušies no sava minimālisma, kļūstot vizuāli bagātāki, visas kustības ir pilnvērtīgi animētas, un spēlētājam ir vairāk jāizmanto dažādi objekti spēles laukumā.

Papildus katra līmeņa pabeigšanai tajā ir jāmeklē arī paslēptas māla vāzes ar dārgakmeņiem un relikviju fragmentiem, par kuru savākšanu var savukārt iegūt jaunus tērpus Larai. Daži no pieejamajiem tērpiem ir nopērkami tikai par īstu naudu. Jāsaka, es nekļuvu par tik kvēlu šīs spēles fanu, lai to darītu; tieši otrādi – brīnījos, kurš gan gribētu tērēt naudu uz tik nebūtisku virtuālu lietu spēlē ar tik zemu replay value.

Sižeta ziņā Lara Croft GO ir viens garš piedzīvojums – līmeņi ir apkopoti secīgās nodaļās (spēlē atainotas kā piezīmju grāmatiņas). Laika gaitā Square Enix Montréal pievienoja vēl divas nodaļas ar unikāliem sižetiem.

Deus Ex GO

Deus Ex GO man patika vislabāk. Arī šeit Square Enix Montréal ieviesa visai būtiskas izmaiņas, lai spēli padarītu unikālu. Pirmkārt, no pozīcijas maksimāli var pārvietoties sešos virzienos četru vietā, un vairs nav jāpārvietojas pa sienām. Otrkārt, kas gan būtu Deus Ex spēle bez augmentācijas un datorsistēmu uzlaušanas? Tā kā Deux Ex GO primāri tomēr ir atjautības spēle, gan augmentācijas, gan datorsistēmu uzlaušanas iespējas ir stipri vienkāršotas un pielāgotas tieši šī žanra spēles vajadzībām, bet viens gan ir skaidrs – ja līmenī ir dota iespēja kļūt neredzamam vai pārprogrammēt ložmetēju, tā noteikti būs jāizmanto.

Deux Ex GO nedod lielas atlaides – salīdzinājumā ar citām GO sērijas spēlēm, jau no paša sākuma ir jāsāk domāt, un nav nekādu izteiktu ievada līmeņu. Sižeta ziņā es Deus Ex GO ierindotu kā pārāko starp GO sērijas spēlēm, bet es noteikti neapgalvotu, ka Deus Ex GO sižets mani ļoti aizrāva – tas vienkārši bija maķenīt interesantāks par paredzamo Lara Croft GO un absolūti lineāro Hitman GO.

Šis gan būs ļoti subjektīvi, bet manā skatījumā šo trīs spēļu starpā tieši Deus Ex GO piemīt labākais audiovizuālais izpildījums, un šis arī ir vienīgais kritērijs, kādēļ Deus Ex GO es novērtēju kā labāko. Man ļoti iepatikās savdabīgais līmeņu dizains un kustību animācijas ar tām piesaistītajiem skaņas efektiem. Tas gan neko nenozīmē – kādam noteikti labāk patiks Hitman GO vai Lara Croft GO.

Deus Ex GO ir vēl dažas iezīmes, kuras nav pārējās GO sērijas spēlēs. Lai mudinātu spēlētājus turpināt spēlēt arī pēc kampaņas pabeigšanas, Square Enix Montréal spēlē ir iestrādājusi līmeņu redaktoru, ļaujot tiem veidot pašiem savus līmeņus un kopīgot tos ar citiem. Katru nedēļu spēlē arī tiek piedāvāti pieci līmeņi ar vienotu tematu (ložmetēji starmešu gaismā, rotējošie staigātāji utt.), katru dienu var izmēģināt spēkus trīs līmeņu dienas izaicinājumā vai vienkārši spēlēt publiskos spēlētāju izveidotos līmeņus. Es gan neesmu spēlējis Deus Ex: Mankind Divided, bet par noteiktiem sasniegumiem Deus Ex GO var iegūt kopumā piecus “Praxis kit”, kurus pēc tam var izmantot iepriekš minētajā spēlē.

Lūk, ja rodas vēlme uzspēlēt kādu prāta spēli, ir vērts izskatīt kādas GO sērijas spēles kandidatūru – tās visas tiešām ir labas, neraugoties uz zemu replay value (jāpiezīmē, Deus Ex GO no izstrādātāja puses ir kaut kādi centieni to mazināt). Protams, tas gan nav raksturīgi tikai GO sērijas spēlēm, bet gan atjautības spēļu žanram kopumā – pabeigsi visus līmeņus un diez vai vēlēsies to darīt atkārtoti…

Leave a Reply